Wolfgang, het wonderjong 8+

21 december 2022
Iedereen kent de muziek van Mozart, maar ken je ook zijn levensverhaal? De familievoorstelling Wolfgang, het wonderjong vertelt met heel veel humor én een dikke vette knipoog het verhaal over de puber Mozart. Aanrader voor iedereen vanaf 8 jaar!
Aanrader: Wolfgang, het wonderjong
Patricia (Kidsproof Apeldoorn-Deventer), Esther (Kidsproof Arnhem & Nijmegen), Lauren (9) en Sterre (12) waren uitgenodigd voor de première van Wolfgang, het wonderjong in de Stadsschouwburg Nijmegen. Misschien ken je Amadeus de film of theaterproductie, maar wat gebeurt er als Pieter Kramer en Don Duyns met het verhaal aan de slag gaan? Nou, dan staat echt helemaal niets meer vast!

Deze geniale heren zou je kunnen kennen van hun eerdere producties als De Gelaarsde Poes, Woef Side Story en Snorro. Als je al eerder naar een voorstelling van hen bent geweest, dan weet je dat je een voorstelling met heel veel humor kan verwachten én dat je continu wordt verrast met originele twists.

Via de roze webbutton onderaan deze pagina zie je waar en wanneer Wolfgang, het Wonderjong bij jou in de buurt is. Neem een kijkje én bestel meteen je tickets!

Wolfgang, het wonderjong - Kidsproof getest

Het verhaal
We volgen het leven Wolfgang ‘Wolfie’ Mozart en zijn pubermattie Antonio ‘Tonnie’ Salieri. Beide hebben ze een ouder die hun pusht om de top te bereiken. Aangemoedigd door zijn muze lijkt het allemaal vanzelf te gaan bij Wolfie, in tegenstelling tot Tonnie. Dit zorgt voor wrok. In een heerlijk sarcastische opera komt het verhaal uiteindelijk tot een dramatisch einde.

Een verhaal van honderden jaren geleden, maar toch is het thema nog steeds hartstikke relevant. Want kennen we niet allemaal een ouder die zijn of haar dromen waar wil maken via het kind? Ook met details en grappen wordt het verhaal heel erg naar nu gehaald. Zo komt The Voice voorbij, worden er pringles uitgedeeld en doet Wolfie een moonwalk op het podium.

Wolfgang, het wonderjong - voice

Kidsproof getest
Wij hebben echt een fantastische middag gehad. Het is een lange voorstelling, maar wij hadden nog wel een uur door kunnen kijken. Het tempo van decor-, kostuum- én personagewissels ligt onwijs hoog en ook de grappen vliegen om je oren. Onze favoriete karakters zijn met stip alle personages van Dick van den Toorn. Hilarisch! En de knotsgekke keizer viel ook erg in de smaak.

De kostuums zijn prachtig en het decor zit slim in elkaar. De voorstelling zit bovendien vol met briljante liedjes, gebaseerd op bekende Mozart melodieën. Maar bovenal is Wolfgang, het wonderjong gewoon echt heel erg grappig, voor jong én oud.

Wolfgang - muzes

Goed om te weten
Wolfgang, het wonderjong is tot en met 10 april in heel Nederland te zien. De voorstelling duurt ongeveer 2,5 uur inclusief pauze. Lijkt lang, maar vliegt voorbij! Deze familievoorstelling is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar, maar qua inhoud sluit de voorstelling zelfs nog beter aan bij (beginnende) pubers. Sterre vond de voorstelling geweldig en op deze leeftijd zegt dat heel veel...

Lauren begreep nog niet alle grappen (en dat is soms maar goed ook), maar dat is helemaal niet erg. Voor elke leeftijd zit er een laag in de voorstelling. De volwassenen in de zaal moesten soms misschien nog wel harder lachen dan de kinderen. En zijn jouw kinderen nog te jong voor de voorstelling? Ga dan lekker met een vriendin, want hij is écht de moeite waard!

Bekijk de trailer

Via de roze button vind je de speeldata, tijden en kaarten. Naar de website