Een weekendje naar Almere

7 oktober 2018
Susan ging samen met haar gezin een weekendje naar Almere! Lees hier welke spannende dingen zij gedaan hebben!
mockamore_weekendjealmere

Ik woon al bijna mijn hele leven in Dronten (Flevoland) en toch kom ik nooit in Almere. Ik weet niet waarom, maar als ik naar de ‘grote stad’ ga dan rij ik altijd richting Zwolle of Amersfoort en laat ik gek genoeg Almere links liggen. Zo dichtbij en toch zo onbekend! Daar moet verandering in komen, want ik zag op de website van Kidsproof Almere dat er zoveel leuke dingen te doen zijn. Afgelopen zomervakantie gingen we op pad. Het was een verrassing voor mijn man en twee zoontjes van 6 en bijna 4 jaar oud.

Spannende kabouterroute

Onze eerste stop was De Kemphaan. Het was prachtig mooi weer en we hebben daar de Kabouterpad gewandeld. Een gevarieerde route met spannende paadjes over kleine bruggetjes. Na afloop hebben we gespeeld en vooral veel geklommen in het Zuiderspeelbos. Ook leuk; even gekeken naar de grote kinderen die boven in de bomen in Fun Forest aan het klimmen waren. Iets om te onthouden als ze wat groter zijn.

Lunchen bij Smullen en Spelen

Ondertussen hadden we honger en vooral dorst gekregen en zijn we doorgereden naar Smullen en Spelen. Een restaurant met lekkere gerechten waar de kinderen zowel binnen als buiten heerlijk kunnen spelen. Ik had het uitgekozen vanwege de Lego-wand die ze daar hebben, mijn jongens zijn namelijk echte Lego-freaks. Naast het restaurant vind je trouwens in de zomer een doolhof van mais! Na een hele lange lunch “we willen nog niet weg mama” hebben we besloten om naar het hotel te rijden.

Apollo Hotel

Midden in het centrum (vlakbij het Veiligheidsmuseum PIT, maar we kwamen daar net na sluitingstijd aan helaas) ligt het Apollo Hotel Almere met een ruime familiekamer mét stapelbed. Een langgekoesterde wens van mijn oudste zoon ging in vervulling :-). De zon scheen nog volop dus we besloten om een wandeling door de binnenstad te maken. Op steenworp afstand ligt het Weerwater; een groot meer midden in het centrum. Waar vind je zo'n groot meer midden in het centrum? Op de straat zijn allerlei spelletjes geverfd, zoals hinkelen en een doolhofje. We liepen verder de binnenstad in en zien een mooie klimmuur, kleine trampolines en een giga glijbaan. Wat is het hier kindvriendelijk in Almere! De terrassen zitten vol en het is gezellig op straat!

Vapiano

Hoewel de terrasjes gezellig zijn, gaan we toch binnen eten bij Vapiano. Ik had op Kidsproof gelezen dat ze daar vliegtuigjespasta hebben en mijn jongens zijn dol op pasta! Na een heerlijke maaltijd is het bedtijd en jawel…. We hebben heerlijk geslapen én uitgeslapen! Het ontbijtbuffet was een succes. Dat je gewoon zelf mag kiezen wat je wil eten, en dat je je eigen verse jus d’orange mag maken…. wat wil een kind nog meer? Na het ontbijt hebben we wat gewinkeld en een pitstop gehouden bij Mockamore. Ik heb op Kidsproof gelezen dat je daar een Freak Shake kunt bestellen en daar waren we toch wel erg nieuwsgierig naar!

Almere Jungle

Inmiddels viel de regen met bakken uit de hemel, dus was het de hoogste tijd om naar Almere Jungle te rijden. Hier wandel je door de verschillende werelddelen met bijbehorende tropische planten en dieren. Je mag de vissen en de schilpaden zelf voeren, hoe leuk! Nadat we alle dieren uitgebreid hebben bekeken, werd het tijd om richting huis te gaan. We maken nog even een stop bij Hajé op de snelweg tussen Almere en Lelystad voor een heerlijk sateetje. Een kindvriendelijke plek! Je kunt daar trouwens een wandeling maken naar de amfibieënpoel, maar dat moesten we vanwege de harde regen even overslaan. Ideetje voor de herfstvakantie! Bovendien wilden de jongens naar huis, want ze waren erg moe, maar zeker voldaan!

Almere is kindvriendelijk

Wat vinden we nou van Almere? De stad ademt een moderne sfeer en heeft een prachtige moderne architectuur. Hip, modern, groen en kindvriendelijk is onze mening. We komen zeker terug, want we willen nog een keer naar Jumping Jack, Stichting AAP en naar Impact Boulderhal. Gelukkig is Almere lekker dichtbij! En als ik komende winter wat “me-time” wil, dan ga ik lekker shoppen in Almere, want de winkels zijn er heerlijk groot en drink ik na afloop een lekkere freak shake bij Mockamore!