Kijkje achter de schermen bij Indian Blue Jeans

19 mei 2017

INDIAN BLUE JEANS-eigenaar Margo van den Elshout geeft je een kijkje achter de schermen en vertelt over haar succesvolle kledingmerk!

Margo van den Elshout is oprichtster van het jeansrelated fashionlabel Indian Blue Jeans en moeder van Fien (7) en Pepijn (5). Wat is haar drijfveer, wat zijn de trends voor winter 2017 en hoe combineert ze werk én gezin? Ze vertelt het ons en geeft je tevens een virtueel kijkje in haar mooie bedrijf!



Ruim 3 jaar geleden ben je gestart met Indian Blue Jeans, wat is je drijfveer geweest?
Een gebrek aan een stoer en volwassen kinderkledingmerk; kleding voor de mini-me's. Het uitgangspunt van Indian Blue Jeans is stoer, goede pasvormen, kwaliteit en een tikkeltje lef. Dat ontbrak wat mij betreft, zonde, want de vraag was er wel.

Waardoor heb je je laten inspireren?
Het straatbeeld, daar zie je zoveel qua kleur, vormen en prints! Maar we hebben ook gekeken naar de kledingstijl en uitstraling van de stoere, jonge BN'er; Johnny de Mol, Valerio, Tim Hofman en Nicolette Kluijver en Geraldine Kemper. Volwassen kleding vertaalt naar stoere kids!



Wat gaan we komend seizoen zien? 
Heel veel kleur, zowel bij de jongens als de meisjes. Maar ook glitter en glanzende items in goud en zilver voor de meiden, en de jongens zijn helemaal into Rock-'n Roll of in College stijl. 

Hoe combineer je werk en gezin? 
Op de woensdag en vrijdagmiddag ben ik vrij en ook het weekend staat in het teken van mijn gezin! We gaan graag samen op pad en maken dan echt even tijd vrij voor elkaar. Mijn kinderen zijn een grote bron van inspiratie; de vrijheid, openheid en hun ondernemende karakters vertaal ik terug in de collectie. 



Hoeveels winkels zijn er op dit moment?
Op dit moment ligt de collectie in 350 winkels verspreid over Nederland, Belgie, Duitsland en Luxemburg. Ook zijn we druk bezig met winkels in Spanje!

Waar wordt de kleding gemaakt?
In het Verre Oosten; China en India. We reizen 4x per jaar naar het Verre Oosten voor het bezoek aan de fabrieken, contact met de leveranciers, inpiratie opdoen in Hong Kong, brengen een bezoek aan de stoffenmarkten en volgen de nieuwste ontwikkelingen. Maar ook doen we de laatste checks voordat de kleding wordt verscheept!



Wat wil je uitstralen? 
Een stoer, volwassen merk voor iedereen, voor iedere doelgroep. Onze doelgroep houdt van opvallende prints en veel kleur, maar van rustige items en basics. We besteden aandacht aan de kleine details; het subtiel verwerken van het logo, een kleurrijk stiksel of een opvallende knoopje. 

Waar ben je trots op?
Denim is de basis van de Indian Blue Jeans collectie en de jeans is uitgegroeid tot een populair item bij zowel de jongens als de meisjes. We staan in de top 3 van het bestverkochte jeansmerk. Ook staan we op nummer 1 voor beste doorverkoop winter 2016.



Wil je nog iemand bedanken?
Ja, mijn team! Op dit moment werken er 10 gepassioneerde en enthousiaste vrouwen, met gevoel voor mode binnen het bedrijf. Mede hierdoor zijn we in staat om ieder seizoen mooie, inspirerende en succesvolle collecties neer te zetten. Daar ben ik dankbaar voor!

Heb je nog dromen? 
Ja! In de toekomst zou ik graag een schoenencollectie willen toevoegen; wat mij betreft een mooie toevoeging aan het merk! En in de top 3 staan van de bestverkochte kinderkledingmerken, we zijn hard op weg!



P.S. vind jij ook dat deze leuke, stoere kleding niet mag ontbreken in de kledingkast van je kids? Je kunt Indian Blue Jeans onder andere shoppen bij: New Vulto in Tilburg!